Start-upový podnikatelský projekt OlaOla, který vzniká ve Zlíně a míří do celé Evropy, je také příležitostí pro studenty Univerzity Tomáše Bati, kteří se na jeho rozjezdu výraznou měrou podíleli. Také proto má projekt, za nímž stojí bývalý majitel zlínské Ovečkárny Martin Bernátek, podporu krajské rozvojové agentury ZRIA. E-shop zaměřený na dlouhověkost odstartoval před Vánocemi a má ambici dělat ze Zlína evropský byznys.
„Fandím nejenom samotnému záměru, ale tleskám také odvaze zapojit do tohoto start-upu studenty. Z šesti studentů představených při startu projektu je pět z naší Fakulty multimediálních komunikací. Krásný příklad toho, kam bychom měli směřovat naši pozornost v rámci rozvoje podnikání na univerzitě, a hlavně jak udržet mladou generaci ve Zlínském kraji,“ řekl děkan fakulty Josef Kocourek.
Studenti se podílí především na marketingu a komunikaci, která je jednou z jeho klíčových složek. Cílem totiž je vysvětlovat obyčejným lidem, jak mohou zlepšit kvalitu svého života a dosáhnout dlouhověkosti v kondici a lepším zdraví.
„Ukazuje to, jak jednoduchost dokáže měnit svět. Martin Bernátek přichází s řešením pro zdraví a dlouhověkost, které je nejen chytré, ale také velmi uživatelsky přívětivé. A k tomu přináší příležitost ukázat, co v mladých lidech, kteří u nás studují je,“ uvedl ředitel strategického úseku ZRIA Petr Kubíček.
Produktové portfolio nového e-shopu reaguje na přirozené nedostatky v životním stylu, které se snaží kompenzovat. Ať už jde třeba o kvalitu spánku nebo míru stresu a kondici. Zároveň je příležitostí pro regionální dodavatele, s nimiž zakladatelé spolupracují a od nichž si primárně suplementy na přírodní fázi nechává vyrábět. Martin Bernátek se netají ambicí prorazit v globálním měřítku a chce dokázat, že i ze Zlína to jde. „Jdeme stavět stamilionový snad i miliardový byznys, který se ze Zlína dostane do celé Evropy. Trh s doplňky stravy je tak velký a stále ještě nenasycený, že je pouze na nás, jak budeme šikovní. Rozhodně se nehodláme držet při zemi, OlaOla stavíme jako budoucí klíčovou značku nejen české e-commerce,“ potvrdil.